Reizen en plannen - Reisverslag uit Delhi, India van Lore Vandewalle - WaarBenJij.nu Reizen en plannen - Reisverslag uit Delhi, India van Lore Vandewalle - WaarBenJij.nu

Reizen en plannen

Door: Lore

Blijf op de hoogte en volg Lore

19 Januari 2008 | India, Delhi

Goeiemiddag – morgen – avond !

Ik vertoef ondertussen een volle week in India. Veel heb ik niet te vertellen, want eigenlijk bevind ik mij vooral achter mijn computer. Maar ik ga toch een poging doen om jullie wat jaloers te maken… als de zon er hier doorkomt (voorlopig in 5 van de 7 dagen het geval), is het heerlijk bbq weer! Ik waan me dan zowaar onder een warme voorjaarszon. Een echte aanrader :-)! ’ s Avonds is het plezier wel over. Het temperatuursverschil is toch tussen de 15 en 20 graden. Ondanks de rode kaakjes lig ’s avonds toch maar mooi te bibberen…

Ik hoop eigenlijk (stilletjes) dat het geen verrassing is dat ik TERUG in India ben (en niet in België) want het tweede reisverslag is een beetje uitgebleven (en zo dus ook de officiële aankondiging dat ik terug in België was). Nochtans had ik iedereen wel aan het typen kunnen zetten… Tom heeft nog wat last gehad van zijn darmen, Bert was oververmoeid, Stijn had gezelschap ter hoogte van de voeten (bloedzuigers), Els had droge ogen en Karolien vatte dat allemaal een beetje samen (ik heb beloofd om niet te beginnen over haar zweterigheid enz.)
Bijgevolg kan ik niet anders dan zelf door te geven dat India toch wel een onvergetelijke ervaring was! Voor bewijzen verwijs ik jullie graag door naar de foto’s. En als het bovenvermelde vijftal toch nog iets met jullie wil delen, dan mogen ze mij altijd een mailtje sturen of mijn website met reacties overladen :-).
En om toch heel lief te eindigen… ik moet toegeven dat een ‘fresh lime soda’ nooit meer zal smaken, zoals dat in oktober het geval was! Ik mis jullie hier wel een beetje en bij deze nog eens bedankt voor de fantastische weken!

Nu eventjes terug naar het werk. Voorlopig zit ik dus vooral achter de computer (buiten mijn middag pauze in het zonnetje :-)). Er is vandaag echter definitief beslist dat we nog één locatie extra gaan doen (Koderma in Jharkand). Al moet ik zeggen dat ik die beslissing absoluut niet zelf in handen had en me eigenlijk zelfs afvraag of ik daar nog wel tijd voor heb (gegeven dat mijn doctoraats-klok toch wel wat tikt)… Maar goed, het is zo en ik zal me daaraan moeten aanpassen. En ik moet toegeven dat aan die 6 weken India nog wel twee fantastische ervaringen verbonden zullen zijn. Eerst en vooral 5 weken terug naar het veld (dorpen blijven adembenemend) en… ik heb meteen een vliegtuigticket om de trouw van één van mijn collega’s bij te wonen (de 6de week). Hij weet nog niet hoe zijn aanstaande heet, maar hij weet wel al dat hij vanaf 27 april een vrouw heeft! De trouw vindt plaats in Noord-Bihar, op minder dan 50 km afstand van de grens met Nepal en dus een uitstekend decor voor foto’s :-). Als er mensen zijn die toevallig die week in India zouden zijn (of willen komen), ik kan (maximum) twee mensen een 14-daagse veldwerk-trouw aanbieden :-).
Begin mei kan ik dan in België beginnen beseffen dat dit ongelofelijke avontuur op zijn einde is gelopen (slik). Wellicht ga ik eind 2008 nog één keertje voor een drie tot viertal weken in Delhi werken. Tot slot ga ik dan in september 2009 een conferentie geven over mijn werk, voor alle medewerkers van de NGO (richtlijnen geven, etc.), waaraan ik nog een (voorlopig) laatste Indische reisje wil koppelen. Het is ongelofelijk hoe snel dat allemaal voorbij gaat! Delhi ga ik niet echt missen (ik zit hier verdorie op een vrijdagavond een verslag te typen), maar die dorpen en de vrienden…

Tot slot toch nog even 'reclame' maken voor mijn kindjes in Jabalpur. Als er toch nog wat nieuwjaars centjes over zouden zijn (het hoeft daarom niet veel te zijn :-), hun rekeningnummer is nog steeds: 779 – 5934275 – 43

  • 19 Januari 2008 - 19:08

    Geertrui:

    ik was mij al aan het afvragen waar het bleef :) ik volg je avonturen op de voet en heb ondertussen al een alternatieve wijze voor de financiering van de kindjes bedacht: in het spoor van Jan Leyers (de weg naar mekka) hebben we binnenkort: "Lore: het slimme blondje in India" met al de stukjes die je de afgelopen jaren op dit forum hebt gezet, opgefleurd met de foto van lore en lore de geit (met zwart haar) en de foto met de kindjes met schoenen (behalve het kindje helemaal vanvoor).
    Komt dik in orde, word een kaskraker van jewelste (zoiets als bridget jones maar dan een political correct version)
    bezen geertrui
    PS: tot nu toe nog geen nieuws van koning Boudewijn, zal binnenkort eens proberen bellen

  • 29 Januari 2008 - 14:03

    Fien:

    Dag nichtje!!!
    Eindelijk nog es tijd voor jou zeg!! Mijn examens zijn bijna gedaan (morgen om precies te zijn) en dus vakantie!!!
    Zeg er loopt daar in dat verre land nog een bekende van me rond. Zijn naam is Brecht, zijn familienaam ontglipt me nu wel, maar ik veronderstel dat Brecht daar niet direct een populaire naam is :p. Hij werkt in een schooltje momenteel. Doe hem de groeten eh :), jij bent er dichter bij dan ik.
    Jaja, met jullie 2 in India en Elodie en Jonas in Brazilië ... Ik ben echt een internationale bekendheid!!!
    Nichtje, geniet daar nog van de (bijna) laatste reis!! Geef al die jou-zou-ik-wel-mee-naar-huis-willen-nemenkindjes een dikke bees,
    En tot gauw eh,
    om samen die professor van statestiek es een lesje te gaan leren !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lore

Welkom op mijn webstekje! Ik verblijf regelmatig in India om de duurzaamheid van micro financiering te onderzoeken en te ondersteunen! Hier kun je terecht voor alle avonturen die het verre India met zich meebrengt!

Actief sinds 19 Sept. 2006
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 63570

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2006 - 05 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: