Laatste lange trip... - Reisverslag uit Brugge, België van Lore Vandewalle - WaarBenJij.nu Laatste lange trip... - Reisverslag uit Brugge, België van Lore Vandewalle - WaarBenJij.nu

Laatste lange trip...

Door: Lore

Blijf op de hoogte en volg Lore

25 September 2008 | België, Brugge

Mijn laatste lange trip naar India begint vrijdag. Tijd dus om de plannen nog eens even op een rijtje te zetten en terug te blikken op de (speciale) maand juni in België.

De vooruitzichten
Ik moet toegeven dat het toch wat kriebelt. Terug naar de vrienden, naar het veld en naar de zon! Er wacht echt wel ‘iets’ in het verre India. Al zal het dit keer toch net ietsje anders zijn. Timothée, een collega van het werk , begint zijn onderzoek en onze promotor heeft me de opdracht geven hem te introduceren. Voor mij ook goed meegenomen, want de studenten waarmee ik mijn weekends doorbracht hebben ondertussen Delhi verlaten. Zo ben ik meteen zeker van goed gezelschap! We beginnen onze trip met het bezoeken van die studenten. Vrijdagavond landen we in Mumbai om daar een weekendje rond te hossen (zelden zo een vol agenda gehad). Op maandag moeten we wel in Delhi zijn, waar onze huisvestiging de verrassing van de dag moet vormen. We hadden een hostel geboekt, maar dat is eergisteren geannuleerd. Sanjay en Amit zijn volop aan het onderhandelen voor ons eigen appartementje en we hadden zelf een bed and breakfast op het oog. We zijn benieuwd…
De eerste 5 weken blijven we gewoon in Delhi, al worden er volop plannen gesmeed voor weekend-trips. Daarna komen Bert en Lieven ons drie weken vergezellen om Sikkim te verkennen, een deelstaat in Noord-Oost India, dat grenst aan Nepal, China en Bhutan. Daar gaan we een 10-daagse trekking doen in de himalaya (met als hoogtepunt (niet hoogste punt :-)) de derde hoogste berg ter wereld… Na thee zuipen in Dharjeeling (Tim is even verslaafd als ik), gaan we nog even de stad Calcutta verkennen om uiteindelijk na drie weken terug op plaats van vertrek te zijn. Niet voor lang echter, want ten slotte gaan we de laatste twee weken veldwerk doen in Jharkand. Ik ga een laatste keer terug naar de dorpen, Tim doet zijn eerste verkenning. Geen twijfel mogelijk dus, dat ik maar al te graag vertrek! Het terugkeren zal minder aangenaam zijn, want in 2009 moet mijn doctoraat afgewerkt worden, wat er bij mij vooral op neer komt dat ze nog volledig geschreven moet worden... Eind 2009 verwacht de Indische NGO de definitieve rapporten (met presentatie J) en in januari 2010 moet ik voorverdedigen. Het is niet de eerste keer dat ik een laatste trip aankondig, maar dit keer besef ik dat er geen weg terug is… it will be over :-(.

Sanjay en Amit in België
Ondanks het feit dat België niet overtuigend is (:-)), heeft het toch zijn mooie kantjes. En daar hoort zonder twijfel het bezoek van Sanjay en Amit bij. Hun grote droom is uitgekomen, ze hebben mijn familie en vrienden kunnen ontmoeten, gedanst op een trouw en bovenal – dankzij de opbrengst van het etentje (dank u wel !!!) - uren gestaard naar de eifeltoren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik laat het aan jullie fantasie over in een aantal foto’s.
En op de rekening van de kinderarbeidertjes staat ondertussen 1920 euro! Bedankt aan iedereen die hiertoe heeft bijgedragen!!!


  • 25 September 2008 - 16:53

    Sofie:

    goeie reis hé! en nog eens mercitjes voor nog snel een ziekenbezoekje, zo kan je mij 'schoon' herinneren als je in india elke dag aan mij denkt ;) ahum..

    fie x

  • 25 September 2008 - 17:27

    Geertrui:

    in januari 2010 kan je rekenen op een volledig team vander Meulens om je aan te moedigen. Niet verschieten, als mijn vader kritische vragen stelt dan betekend dat enkel dat hij geïntereseerd is.
    Dikke bezen en offer een beetje aan je engelbewaarders, kan nooit kwaad :).
    Ik heb nog een beetje van je thee om van te genieten, hint hint :p

  • 25 September 2008 - 19:47

    Veer:

    Lore,

    Stel het wel daar ver weg
    en geniet er vooral van!
    En het is nooit de laatste keer; er is altijd een weg terug :-)

    Ik denk aan je int zwembad!!

    Dikke kus,
    Veertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lore

Welkom op mijn webstekje! Ik verblijf regelmatig in India om de duurzaamheid van micro financiering te onderzoeken en te ondersteunen! Hier kun je terecht voor alle avonturen die het verre India met zich meebrengt!

Actief sinds 19 Sept. 2006
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 63569

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2006 - 05 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: